Na Vrhniki začeli z izkustvenim šolanjem prve triade

Zavod Sole Libero je s septembrom pod svobodnim soncem začel s šolanjem prve triade. Izvajamo osnovnošolsko izobraževanje po javnem učnem načrtu na izkustven način. O življenju se ne učimo, ampak ga raje polno živimo. Poleg gozdne učilnice smo s septembrom odprli tudi notranjo raziskovalnico, kuhinjo in garderobo. Otroci so vsakodnevno veliko zunaj, z izleti in dodatnimi aktivnostmi konkretno predelujemo učno snov javnega učnega načrta. Temu pravimo “kurikulum po naše” :).  Izkustva so povsod okoli nas, le poiskati jih je treba.

Svobodno sonce – Sole Libero zgodba o začetku

Za devetimi gorami in za devetimi vodami se je prebujalo sonce in si zaspano melo svoje oči. Sprva je sonce močno zazehalo. Takrat se je na Zemlji pričelo daniti. Po okrepčilnem zajtrku je sončece radovedno pokukalo na Zemljo, da bi videlo, kje se kaj zanimivega godi. Pogledalo je v mesta, kjer so vsi hiteli po opravkih, nakupih, v službe,…. Na igriščih je iskalo otroke, a večina igrišč je osamljenih čakala na prihod otrok.

Le kje so vsi otroci, se je spraševalo sonce in pokukalo v velike rumene stavbe,  kjer so hitro zaprli žaluzije na oknih, da radovedno sonce ne bi motilo otrok. Nekaj otrok je je sonce opazilo  v avtu. Sonce jih je navdušeno skušalo požgečkati po nosku, a hitro so obrnili obraze stran, saj jih je svetloba žarkov preveč slepila.

Tako se je sonce sprehajalo naokrog in dolgčas mu je bilo. Pogledalo je izven mest, v naravo, v gozd. In poglej si ga no zlomka… od nekod je zaslišalo otroški smeh…

Še bližje Zemlji se je spustilo in zagledalo otroke v gozdičku,  kako plezajo po drevesih, si gradijo gugalnice, pišejo in rišejo v gozdu. Opazilo je ogenj in iz ognjišča je prijetno dišalo po pečenih jabolkih. V ušesih je odzvanjal otroški smeh in slišala se je glasba v ozadju.

“Ooooo, kako enkratno,” si je reklo sonce, “tukaj želim ostati  in sijati na te otroke, ki se igrajo in učijo pod svobodnim soncem”. In tako se je sonce odločilo, da vsak dan pri svojem dnevnem sprehodu obvezno obiskalo tudi gozdiček otrok, ki odraščajo, se učijo ter polno živijo pod svobodnim soncem.

V gozdičku je vedno kaj novega.  Sonce je opazilo, da otroci tudi zahajajo v hišico poleg gozdička. In za spremembo ni nihče zagrnil žaluzij, ko je pokukalo skozi njihova okna. Še več, z veseljem so ga sprejeli in na okenske police postavili rastline, ki so s skrbno roko otrok ter sončne svetlobe čudovito rastle.

Nekega dne pa otrok ni bilo v gozdičku. “Le kako to,” se je spraševalo sonce in kukalo naokrog. Zagledalo je otroke kako obdelujejo vrtiček čez cesto.  Drugič jih je našlo na ribnikih, ko so veslali, spet tretjič pa so se otroci povzpeli na Planino na stolp in prišli k soncu na obisk. Opisovali so mu svoje pustolovščine in prigode, ki so jih doživljali med izobraževanjem pod svobodnim soncem. In teh pustolovščin ni bilo malo. Pravzaprav jih je bilo tako veliko, da bomo o njih lahko napisali celo knjigo…

PREDSTAVITEV SORAJA RUTAR SLIVNIK

Sem Soraja Rutar Slivnik, ljubiteljica vsega, kar je povezano z naravo, iskrenostjo in harmonijo.  V veliko zadovoljstvo pa mi je opravljati  poslanstvo učiteljice v Zavodu Sole Libero.

Skupaj z vami in vašimi otroki bom soustvarjala pot vzgoje in izobraževanja ter si prizadevala, da bodo otroci na tej poti ohranjali radovednost in zanimanje. Kot pravi kitajski pregovor: »Povej mi in ne bom pozabil. Pokaži mi in si bom zapomnil. Vzbudi mi zanimanje in bom razumel.«  

Zakaj odločitev za poučevanje otrok?

Že zelo zgodaj sem začela s spoznavanjem raznolikosti, tako ljudi, delovanja, naravnanosti, sprejemanja, občutenja ipd.Vselej me je poleg šolanja zanimaloše kaj več, med drugim, da spoznavam in sprejemam drugačnost, predvsem, da pridobim čim več izkušenj in iz tega potegnem ter doprinesem kar največ.Zato sem tekom šolanja opravljala različna dela v vrtcih, varstveno delovnih centrih, v domu upokojencev … Sodelovala sem tudi kot animatorka na delavnicahz otroki, starimi od 5-12 let, prav tako pa tudi delovalav Razvojnem centru kot svetovalkaotrokom in mladostnikom na TOM telefonu. Globoko v sebi sem kmalu ozavestila, da je moje poslanstvo  povezano z otroki, zato tudi odločitev za študij na Pedagoški fakulteti v Ljubljani, smer razredni pouk. Tekom samega študija sem si nabirala ogromno izkušenj in spoznavala raznolikost otrok ter starostnih skupin. Ravno v sodelovanju s šolami in z opravljanjem nastopov z učenci po šolah sem imela moč pridobiti vpogledv vse plati poučevanja, kdaj tudi tiste malo manj prijetne. Vsak otrok je namreč individuum zase in začutila sem, tako skozi lastno izkušnjo,  posledično pa tudi skozi spekter učitelja, in si pritrdila, da so šolski normativi o številčnosti otrok po oddelkih res preveliki.Sam obseg učnega načrta innarava dela je bolj statična kot pa dinamična, bolj teoretična kot praktična in prav to je ena izmedovir za kakovostno poučevanje in izpopolnjevanje otrok na njihovih močnih področjih. »Otrok ni vaza, ki jo je treba napolniti, ampak ogenj, ki ga je treba prižgati.« – Francois Rabelais.

Vse te izkušnje so mi dale neko razsežnost in dognanje, da si sama od vzgoje in izobraževanje želim nekaj drugačnega, bolj naravnega, biti bližje otroku. In prav ta naravnanost me je pripeljala do Zavoda Sole Libero, v katerem poteka naraven način šolanja, ki vključuje ogromno izkustvenega inindividualnega učenja ter doživljajskega spoznavanja sveta v prepletu, tako v notranjem okolju, notranji učilnici kot tudi v zunanjem okolju, v naši naravni, gozdni učilnici. Otroci so na ta način v stiku z naravo, posledično pa s tem tudi v stiku s samim seboj. S tem bi povezalaslednji citat: »Vse v naravi nas stalno spodbuja, da smo to, kar smo.«Gretel Ehrlich

Skupaj z otroki bomo v Sole Liberugradili na povezanosti z naravo, drug z drugim in čim širšemu spektru pridobivanju znanja z raznolikih področij. Osebnosem naklonjena ljubezni do petja, plesa, pohodništva, smučanja, vrtnarjenja, živali, raziskovanja zdrave prehrane in vseživljenjske osebnostne rasti.S svojimi izkušnjami in znanjem bomskozi delovanje otrokomskušala pripomoči k širitvi njihovih individualnih obzorij, da bodo tudi sami tekom svojega razvoja začutili moč in vrednost raziskovanja in bosta njihova zvedavost in radovednost vselej podprta z roko v roki.

Večkrat se vprašam, kaj je ključno, da otrokom v času odraščanja, izobraževanja nudim in jih naučim. Invedno znova pridem do istega odgovora.  Zelo pomembno je namreč, da bodo otroci spontano in nevsiljivo gradili svoj močen notranji steber, ki bo vselej kos izzivom vsakdana, da bodo znali poskrbeti zase, bodo privzgojili občutek do sočloveka, narave, skratka vseh živih bitij na našem planetu, saj prav tovrstne stvari rišejo in bogatijo našo prihodnost.

S tem, ko v Sole Liberuraziskujemo in se učimoprek izkušenj, v naravi, pod svobodnim soncem, delamo na gradnji stabilneosebnosti in razširjanjudragocenegaznanja.

Veselim se skupnega soustvarjanja na skupniizobraževalni poti pod svobodnim soncem.

KAKO SE UČIMO POD SVOBODNIM SONCEM?

Pobudniki za učenje naj bodo otroci

Otroška domišljija ne pozna meja. Na Doživljajskih uricah so se otroci med igranjem SAMOINICIATIVNO lotili grajenja hišice. S to dejavnostjo so krepili in razvijali komunikacijo in delo v skupini. Ob zaključku, ko so opisovali potek grajenja so še nevede opravili govorni nastop.

Iz takšnega dogodka bi v času našega šolanja lahko tvorili vabilo ostalim na ogled našega pravljičnega mesta in še in še in še ogromno šolskih ciljev bi lahko zajeli s to aktivnostjo, katere POBUDNIKI so bili OTROCI.

Medpredmetno povezovanje bi lahko vsebovalo spoznavanje okolja (okolica in materiali za gradnjo, živali, vreme), likovno umetnost (razvijanje občutka za stabilnost izdelka in začetki arhitekture) matematiko (število kosov lubja, otroci bi oblikovali besedilne naloge vezane na konkretno dejavnost), glasbena umetnost (petje in igranje na naravna glasbila)…

Ko otroci izkažejo zanimanje je na nas, da iz njihovih idej in notranje motivacije izpeljemo kar največ kar se lahko naučijo.

Na koncu seveda še vse ozavestimo in se pri teoriji vračamo nazaj na njihove izkustvene dejavnosti.

V tem primeru bo pomnjenje povezano z izkušnjo in zato veliko lažje predstavljivo….

To je le en majhen košček tega na kakšen način bomo lahko zunaj v naravi predelali snov, ki jo zajema kurikulum. Vabljeni na Doživljajske dopoldneve, da se spoznamo.

1. 3. PREDSTAVITEV SOLE LIBERO in ogled dokumentarnega filma NATURE PLAY


NaturePlay (15. 6. 2016) Take Childhood Back Trailer (Video)
Pridobljeno iz: https://www.youtube.com/watch?v=RIKhp6CFP9Q

Predstavitev Sole Libero – naravno šolanje na Vrhniki in ogled dokumentarnega filma Nature Play.

Četrtek, 1. 3. ob 18.00, kino Vrhnika.

Vabljeni – vstop prost.

Doživljajski dopoldnevi Sole Libero ob sobotah prestavljamo v mesec april med 9.00 in 13.00.

Več o doživljajskih popoldnevih najdete tukaj: Doživljajsko igrišče

ZIMSKA AVANTURA SOLE LIBERO

Sneeeeg, kako smo se ga razveselili. Otroci in starši.

Z velikim veseljem smo se odpravili na pot in naša zimska pustolovščina se je lahko začela. Nahrbtniki so bili polni malice in toplih oblačil, v prtljažniku pa vsa bojna oprema – takšne in drugačne sani, lopate ter nasmehi na obrazih. V avtu smo poli pesmi in pred nami je bila zimska idila, tam pa prosta igra in zabava za cel dan.

Včasih je vsakdan odraslih tako močno resen, stresen; vedno je še nekaj, kar moramo postoriti, preden imamo čas za zabavo ali sproščeno igro z otroki. Zato Sole Libero izjemno podpira družinske popoldneve, dneve ali vikende v naravi, kjer se tudi starši sprostijo, smejejo in so norčavi ter vse skrbi pustijo nekje daleč stran.

To smo storili mi … Srca in spomini bodo polni krasnih zgodb, ki nas bodo grele še veliko let.

»Life is not measured by the number of breaths we take but by the moments that take our breath away.«

Posts navigation

1 2 3
Scroll to top