Open post

Individualni pristop in samostojno učenje

Značilno za nas je, da razgibano sledimo ciljem javnega učnega načrta, in sicer tako, da vsakemu otroku omogočimo, da to stori v svojem ritmu. Znotraj naše šolske skupine intenzivno vključujemo individualni pristop, ki omogoča, da vsak otrok raste in cveti glede na svojo notranjo uro.

Učenci in učenke, ki hitreje usvojijo in razumejo snov, lahko takoj nadaljujejo z novo učno lekcijo, za tiste, ki potrebujejo več časa in razlage, pa z individualnim pristopom poskrbimo, da tekočo snov res dobro razumejo –  ne zgolj na pamet.

Otroke se vseskozi usmerja v samostojno delo in v prevzemanje odgovornosti za svoje znanje in tudi življenje. Vse pridobljeno znanje utrdimo preko praktičnih vsebin, tako da učenci in učenke vidijo in razumejo, kaj jim določeno zanje prinaša v vsakdanjem življenju. Učenju samo zaradi učenja se izogibamo – pri nas ima vse smisel in je podkrepljeno z dolgoročno vizijo!

Pri učencih in učenkah spodbujamo močna področja in utrjujemo šibka. Tisti, ki neko snov usvojijo, pomagajo tudi  tistim, ki snovi še niso povsem usvojili. Učenci in učenke imajo ogromno osebnih zanimanj in strasti, ki se velikokrat tudi navezujejo na javni učni načrt, zato se trudimo, da vse to vključimo v naš pouk, na primer tako,  da na podlagi lastnih interesov in zanimanj izdelajo predstavitev posamezne teme in jo nato predstavijo še ostalim. Tako se ustvarja tudi veliko medpredmetnih povezav za predmete, kot so slovenščina, matematika, naravoslovje ter likovna in glasbena umetnost.

Praktično to zgleda tako, da si učenec izbere temo, ki ga zanima. Učenec, ki je predstavil ptice, je moral najprej prebrati knjigo o pticah in iz nje izluščiti bistvene podatke, ki jih je želel predstaviti (slovenski jezik in naravoslovje). Na sami predstavitvi nam je med drugim predstavil velikost posameznih ptic in razpon njihov kril (matematika – merske enote),  ptice je potem tudi narisal na plakat (likovna umetnost), ki je služil kot vizualni pripomoček pri predstavitvi. Vmes je med predstavitvijo opravil govorni nastop in vadil javno nastopanje (slovenščina).

Open post

Jesenska šola v naravi, Planino nad Vrhniko!

Tokrat z vami bolj poglobljeno delimo vtise stridnevne jesenske šole v naravi, ki smo jo razgibano preživeli na Planini nad Vrhniko.

Večdnevno preživljanje časa v naravi nam je omogočilo več prvoosebnega opazovanja in čutenja narave ter vedno navdušujočega spreminjanja letnih časov, več stika s seboj in skupino. Dneve smo preživljali zunaj in se učili življenja skozi opazovanje, igro, sodelovanje, gibanje, orientacijo ter umetniško ustvarjanje.

V naravi smo spoznavali nove rastline, grmovja, drevesa ter živali. Spoznavali smo, kateri listi pripadajo določenemu drevesu. Zunaj smo merili čas dogodkov in se tako spoznavali z enotami za merjenje časa. Izmerili in izračunali smo tudi višina stolpa na Planini ter se tako spoznali z enotami za merjenje dolžine in utrjevali računanje. Med zabavnejšimi deli šole v naravi je bilo iskanje skritega zaklada ter nočni piknik. Imeli smo tudi orientacijski pohod, razne športne aktivnosti, prebirali smo zanimive zgodbe in pravljice ter igrali na glasbila.

Planino nad Vrhniko smo sicer že v lanskem šolskem letu večkrat obiskali kot del športne vzgoje, tokrat pa smo jo imeli priložnost spoznavati bolj celostno: podnevi in ponoči.

Open post

Veseli september je za nami!

Zavod za naravno izobraževanje Sole Libero, ki ponuja alternativno obliko šolanja osnovnošolskim otrokom in
Doživljajske dopoldneve za predšolske sončke, je že zakorakal v novo šolsko leto 2019/2020. Otroci, ki
obiskujejo naš program, imajo sicer po zakonu urejen status šolanja na domu.
V tem šolskem letu učence poučujemo pedagogi:Saša Kern, uni. dipl. prof. razrednega pouka, ki se je udeležila
tudi izobraževanja gozdne pedagogike na Danskem, Peter Gantar, dipl. ing. tehniške smeri z opravljenim
pedagoško-andragoškim izobraževanjem in večletnimi učiteljskimi izkušnjami ter izkušnjami na področju
likovne in glasbene umetnosti, ter Nina Košir, uni. dipl. prevajalka angleškega jezika, ki poučuje že 15 let ljudi
na vseh stopnjah in vseh starosti (od vrtca do upokojencev).

Pogumno smo zakorakali v jesen

V september smo radostno zakorakali in kar takoj skočili v reko učenosti. Po spoznavanju in privajanju na pisan
vsakdanjik v prvem tednu smo poleg predelovanja učnega načrta v sklopu zahtev javnega programa bili že
marsikje.
Večkrat smo brali ob ognju v našem sončnem gozdičku, bralno urico pa smo raziskovalno tudi preživeli na enem
od naših rednih obiskov Cankarjeve knjižnice Vrhnika. V centru »prečudnega kraja« smo obiskali tudi
Cankarjevo hišo Na klancu, kjer smo hodili po stopinjah našega največjega pisatelja Ivana Cankarja. Gospod
Ivan Cankar nas je prišel tudi pozdravit ter nam povedal, kako je preživljal svoje dneve življenja: od otroških
dalje pa vse do bivanja na ljubljanskem Rožniku.
Športno smo bili aktivni v plezalnem centru, na okoliških igriščih ter v naravi, kjer smo že imeli nekaj
pohodniških izletov. Dnevno se gibljemo tudi v našem gozdičku, kjer telovadimo, ustvarjamo in si včasih nad
ognjem pripravimo tudi malico.

Osvojili smo Planino nad Vrhniko!

Za nami je tudi tridnevna jesenska šola v naravi, ki smo jo razgibano preživeli na Planini nad Vrhniko.
Večdnevno preživljanje časa v naravi nam je omogočilo več prvoosebnega opazovanja in čutenja narave ter
vedno navdušujočega spreminjanja letnih časov, več stika s seboj in skupino. Dneve smo preživljali zunaj in se
učili življenja skozi opazovanje, igro, sodelovanje, gibanje, orientacijo ter umetniško ustvarjanje.
Planino nad Vrhniko smo sicer že v lanskem šolskem letu obiskali večkrat kot del športne vzgoje, tokrat pa smo
jo imeli priložnost spoznavati tudi skozi oči nočnih živali.

Kosilo smo si skuhali čisto sami

V Zavodu Sole Libero praksi dajemo prednost pred teorijo, zato letos učenci sami poskrbijo za pripravo malice,
pospravljanje učilnice, garderobe, kuhinje, skrb za posodo, čistočo in še kaj.
Mesečno si otroci sami načrtujejo jedilnik in si skuhajo kosilo. Nazadnje sta bila na meniju okusna zelenjavna
juha in slasten jabolčni zavitek. Mmmm …
To je le nekaj naših utrinkov, v resnici smo se imeli še bolj pestro in znanja željno. Če vas zanima več o našem
delu, nas najdete na spletni strani:www.sole-libero.si.

Sole Libero vpisuje nove učence v alternativno obliko osnovnošolskega izobraževanja.

Naj bo pot izobraževanja prava raziskovalna pustolovščina. Priprave na šolsko leto 2020/2021 so v polnem teku.  Imamo še nekaj prostih mest za vpis v alternativno obliko osnovnošolskega izobraževanja, kjer v dopoldanskem druženju predelamo cilje iz učnega načrta na sproščen in posamezniku prilagojen način. Otroke se usmerja v samovodeno učenje, kjer vedno ostane čas za prosto igro na svežem zraku.

V program šolanja so vabljeni otroci od 1. do vključno 4. razreda. Vabljeni pa so tudi predšolski sončki, ki so dopolnili 5 let.

V naslednjem šolskem letu bodo učence poučevali pedagogi:
Saša Kern (uni. dipl. prof. razrednega pouka, ki se je udeležila tudi izobraževanja gozdne pedagogike na Danskem),
Peter Gantar (dipl. ing. tehniške smeri z opravljenim pedagoško- andragoškim izobraževanjem in večletnimi izkušnjami na področju likovne in glasbene umetnosti) ter
Nina Košir (uni. dipl. prevajalka angleškega jezika), ki poučuje že 15 let ljudi na vseh stopnjah in vseh starosti (od vrtca do upokojencev).

Ostali zunanji sodelavci, ki z nami soustvarjajo pustolovščino pod svobodnim soncem najdete na:
https://www.solelibero.si/povezujemo-se/ pod zavihkom Sodelujemo.

Za vprašanja in osebna srečanja smo na voljo tudi v poletnih mesecih na 031 751 499 ali pa nam pišite na: info@sole-libero.si.

Dnevi eksperimentov

V prostorih Sole Libero so bodo v mesecu maju in juniju odvijali dnevi eksperimentov za otroke, ki bodo predvsem naravoslovno-tehniške ter znanstvene narave. Z njimi želimo na praktičen, izkustven in zabaven način otroke navdušiti za naravoslovje in tehniko in jih preko eksperimentalnega igrivega učenja popeljati na popotovanje po lastni radovednosti.

Termini za Dneve eksperimentov v mesecu maju in juniju 2019:
Maj: 16. 5. in 30. 5.
Junij: 6. 6. in 20. 6.

Cena enega obiska: 15 EUR

Čas obiska: od 17:00 do 18:30

Prijava: info@sole-libero.si

Za več informacij pokličite na: 031 296 591 (Peter)

Oblikovanje gline za starše z otroki

Presrečni smo, da lahko ponudimo ustvarjanje z glino kot delavnico za starše skupaj z otroki.

Kolikokrat si starši želimo početi kaj za dušo, pa nam je za to škoda žrtvovati še tistih nekaj redkih trenutkov z našimi otroki?

Zato se nam zdi enkratno, da se ustvarjanja lahko udeležijo starši skupaj s svojimi otroki.

Ustvarjali bomo z akademsko kiparko Polono Demšar, ki nas bo spoznala z osnovami oblikovanja  gline. Za tiste, ki želijo, bodo pripravljene tudi tematske delavnice, za otroke pa predvsem prosto raziskovanje gline. Torej bosta na voljo obe možnosti – vodena in nevodena dejavnost.

Delavnice bodo potekale dvakrat mesečno ob torkih med 17.00 in 19.00 uro.

Obisk delavnice znaša 15 evrov na udeleženca*, v kolikor se prijavi eden izmed staršev skupaj z otrokom je cena za oba skupaj 25 evrov.

Ustvarjali bomo v Sole Libero notranji ali gozdni učilnici – odvisno od vremena.

Maj:

  • 7.5. Odtis
  • 21.5. Oblikovanje nakita

Junij:

  • 4.6. Ploščica z lepo mislijo ali imenom
  • 18.6. Morske živali

Lokacija:

Bivša industrijska cona Liko, poleg Plezalnega centra Verd, Vrhnika. Obvezne prijave. Za prijave* in vse dodatne informacije  lahko pokličete na 031 751 499 ali pišete na info@sole-libero.si

*Število mest je omejeno.

Zimska šola v naravi, Vogel 2019

Našo prvo zimsko šolo v naravi smo januarja 2019 preživeli na Voglu. Učenje smučanja, branje pravljic, iskanje zaklada, praznovanje rojstnega dne, spoznavanje vremenskih pojavov , zabava v pižamah, kino večer, igranje družabnih iger, dnevno in nočno sankanje …

Vse to in še veliko več smo doživeli v tem prekrasnem tednu. Drugo leto se ponovno vrnemo, še prej pa bomo organizirali poletno šolo v naravi.

 

Izkustveno učenje ciljev iz javnega učnega načrta

Projekt dneva – peka piškotov (medpredmetna povezava s slj, mat in spo ter kot češnjica na torti vključeno še gospodinjstvo).

  • Samostojno tehtanje sestavin in ponovitev merskih enot,
  • branje recepta in nato postopka priprave mase za piškote,
  • velik del priprave je tudi medvrstniška pomoč,
  • pogovor o glavnem in vrstilnem števniku in iskanje različnih števnikov v receptu, ki je vseboval sestavine in postopek,
  • grafomotorika pri izdelovanju in okraševanju.

Peka piškotov je več kot uspela.

2019-KRAT SONČNO VAM ŽELI SOLE LIBERO

V duhu povezovanja zaključujemo letošnje leto, za katerega smo zelo hvaležni, saj so se naše poti prekrižale in pričele tkati našo sončno zgodbo. To je zgodba, ki je polna gozdnih pustolovščin, spontane igre, ustvarjanja, vsakdanje modrosti in učenosti … Čeprav smo šele na začetku poti, je za nami ogromno dela in delovanja, pred nami pa seveda še več. Vsega, kar nas še čaka, se z velikim navdušenjem, odprtih rok in src veselimo.

Leto 2018 smo pričeli z odločitvijo, da  Zavod za naravno šolanje Sole Libero predstavimo širši javnosti s predstavitvijo naše vizije na spletu ter marca z veliko predstavitijo v Cankarjevem domu na Vrhniki, kjer smo ob predstavitvi predvajali tudi dokumentarni film Vrnimo otrokom otroštvo – Nature Play, ki je tudi nam velik navdih. Po dogodku smo spomladi pričeli z urejanjem prostorov ter Doživljajskimi gozdnimi uricami za otroke, kjer ste nas starši in otroci lepo sprejeli. Redno druženje v gozdu se še vedno vsakomesečno na dnevih odprtih vrat nadaljuje. Vse, ki vas naš način dela zanima, toplo vabljeni v našo družbo.

Temelj našega programa je izkustveno učenje, ki podpira naravni razvoj posameznika ter hkrati sledi javnemu učnemu načrtu. Biti v stiku s seboj in naravo je naše vodilo. V začetku poletja smo zato potovali na Dansko, da si pobližje ogledamo njihov sistem, s katerim si delimo mnogo vizij in vrednot. Po aktivnim pripravah, ki so potekale vse poletje, smo na Verdu prvega septembra odprli svoja vrata prvi generaciji otrok, ki je v novo šolsko leto zakorakala s svobodnim soncem pod roko.

Naš način šolanja v večji meri skuša izhajati iz otrok in njihovega zanimanja, tako da lahko preizkusijo svoje številne ideje, s tem pa nastane mnogo pristnih, navdihujočih in včasih tudi malce drugačnih stvaritev, kot smo jih vajeni. Tako je tudi v novembru nastal prvi nastop za Dan odprtih vrat. Otroci so pripravili pevsko-plesno-izumiteljsko predstavo, ki ji je vsak s svojo vlogo dodal dragocen del. Po igranju na klaviaturo, boben, ploskanju, petju in plesu, je ob dramatični glasbeni spremljavi eden izmed učencev predstavil še elektromotor. Zabavno, ustvarjalno, navdihujoče in sveže je bilo – prav tak pa je bil tudi odziv publike.

V tem letu smo odlično sodelovali s Plezalnim centrom Verd, lutkarjem Borisom Kononenkom, Nejo Malavašič Šurca, ki pri nas izvaja Pravljično jogo, ter mnogimi drugimi, ki z nami pletejo naše vsak dan daljše žarke. Prav vsem se iz srca zahvaljujemo ter želimo, da bo leto, ki je pred vrati, radodarno, nasmejano, zdravo, pogumno in pristno.

Open post

O programu Šolanje v praksi

Veliko staršev nas sprašuje, kdaj imamo čas za tisto klasično šolsko delo, ki se ga konec leta preverja na javni OŠ v sklopu javnega učnega načrta. Z veseljem vam za lažjo predstavo opiševa naš izkustveni teden, saj zaradi manjšega števila učencev in njihovega samostojnega učenja precej hitro predelamo šolsko snov.

Naš dan se začne v jesensko zimskih tednih ob 8.00 do 8.30  z učenjem. Vsako jutro se pozdravimo v jutranjem krogu in pogovorimo ter načrtujemo dan, ki je pred nami. Vsaj trikrat na teden se v dopoldanskem času učimo.

Vsakodnevno dežurna pripravita vse potrebno za malico in nato tudi pospravita, zložita v pomivalni stroj, pobrišeta mizo in posesata. Po malici gremo ven in takrat s preživljanjem časa zunaj predelujemo tudi  ostale dele učnega načrta.

Dvakrat tedensko imamo celodnevni izlet (Retovje, Planina nad Vrhniko, jahanje v Bohinju, knjižnica, muzeji …) ali nas obiščejo zunanji sodelavci, ki nam prekrasno popestrijo dan (lutkarske delavnice z Borisom Kononenkom,  joga za otroke z Nejo Malavašič Šurca, obisk Plezalnega centra Verd).

Ker se v prvi triadi preverja znanje matematike in slovenščine, se klasično šolsko delo, kot je reševanje delovnih listov in utrjevanje pisanja in branja, dela večinoma na področju matematike in slovenščine. Učenci se povečini samostojno učijo, pedagoga jim razloživa novo snov ali pa jim jo razloži starejši sošolec ali sošolka. Tempo učenja se prilagaja individualnim potrebam učenca. Ko določeno snov usvoji gre naprej po učnem načrtu.

Ostale predmete in cilje iz učnega načrta prve triade predelujemo večinoma z izkustvi, izleti (spoznavanje okolja, glasba, umetnost in šport). Večinoma skušava slediti interesu skupine in jim tam dava več svobode pri odločanju. Trenutno izdelujejo svoje predstavitve področij, ki jih zanimajo. Pri predstavitvah imajo povsem proste roke, pedagoga jih samo vsebinsko usmerjava, kadar potrebujejo pomoč. Hkrati s pripravo predstavitev izpolnjujejo cilje učnega načrta na več področjih.

Vsakodnevno preživljanje časa v naravi nam omogoča prvoosebno opazovanje in čutenje narave ter opazovanje in dojemanje spreminjanja letnih časov, vremenskih pojavov ter vplivov vremena na naravo.

Delamo tudi poskuse na področju naravoslovja. Zaenkrat smo preizkusili delovanje elektromotorja, odkrivali gostoto snovi, se spoznavali z  magnetizmom ter preizkusili reakcije različnih snovi.

Tedensko tudi delamo z orodjem v gozdičku, kjer žagajo, zbijajo, vrtajo, pilijo in ustvarjajo svoje mojstrovine. V pomoč sva jim pedagoga, kamor se lahko vedno obrnejo po nasvet in podporo. Redno tudi kurimo ogenj, kjer si večkrat pripravimo popoldansko malico.

Čas  in kraj kosila si prilagajamo glede na potrebe dogajanja. Mnogokrat jemo kosilo kar zunaj, v naravi.

Velik del časa pustimo otroku, da je to, kar je, in počne to, kar ga veseli.  Zelo radi ustvarjajo, rišejo, barvajo, igrajo na glasbene inštrumente, šivajo … Ko bodo izkazali nov interes, se bomo skupaj premaknili naprej.

Zaenkrat pa naju izjemno veseli to, da so res radovedni. Na izletih zelo uživajo, se zanimajo za nove stvari ter si  marsikaj zapomnijo. Saj življenje je učenje in učenje je življenje.

Peter Gantar in Saša Kern

Posts navigation

1 2 3
Scroll to top