Open post

Predstavitev Sole Libero ekipe- Soraja Rutar Slivnik- mag. prof. poučevanja na razredni stopnji

Sem Soraja Rutar Slivnik, ljubiteljica vsega, kar je povezano z naravo, iskrenostjo in
harmonijo. V veliko zadovoljstvo pa mi je opravljati poslanstvo učiteljice v Zavodu Sole
Libero.

Skupaj z vami in vašimi otroki bom soustvarjala pot vzgoje in izobraževanja ter si
prizadevala, da bodo otroci na tej poti ohranjali radovednost in zanimanje. Kot pravi
kitajski pregovor: »Povej mi in ne bom pozabil. Pokaži mi in si bom zapomnil. Vzbudi mi
zanimanje in bom razumel.«

Zakaj odločitev za poučevanje otrok?
Že zelo zgodaj sem začela s spoznavanjem raznolikosti, tako ljudi, delovanja, naravnanosti,
sprejemanja, občutenja ipd. Vselej me je poleg šolanja zanimalo še kaj več, med drugim, da
spoznavam in sprejemam drugačnost, predvsem, da pridobim čim več izkušenj in iz tega
potegnem ter doprinesem kar največ. Zato sem tekom šolanja opravljala različna dela v vrtcih,

varstveno delovnih centrih, v domu upokojencev … Sodelovala sem tudi kot animatorka na
delavnicah z otroki, starimi od 5-12 let, prav tako pa tudi delovala v Razvojnem centru kot
svetovalka otrokom in mladostnikom na TOM telefonu. Globoko v sebi sem kmalu
ozavestila, da je moje poslanstvo povezano z otroki, zato tudi odločitev za študij na
Pedagoški fakulteti v Ljubljani, smer razredni pouk. Tekom samega študija sem si nabirala
ogromno izkušenj in spoznavala raznolikost otrok ter starostnih skupin. Ravno v sodelovanju
s šolami in z opravljanjem nastopov z učenci po šolah sem imela moč pridobiti vpogled v vse
plati poučevanja, kdaj tudi tiste malo manj prijetne. Vsak otrok je namreč individuum zase in
začutila sem, tako skozi lastno izkušnjo, posledično pa tudi skozi spekter učitelja, in si
pritrdila, da so šolski normativi o številčnosti otrok po oddelkih res preveliki. Sam obseg
učnega načrta in narava dela je bolj statična kot pa dinamična, bolj teoretična kot praktična in
prav to je ena izmed ovir za kakovostno poučevanje in izpopolnjevanje otrok na njihovih
močnih področjih. »Otrok ni vaza, ki jo je treba napolniti, ampak ogenj, ki ga je treba
prižgati.« – Francois Rabelais.
Vse te izkušnje so mi dale neko razsežnost in dognanje, da si sama od vzgoje in izobraževanje
želim nekaj drugačnega, bolj naravnega, biti bližje otroku. In prav ta naravnanost me je
pripeljala do Zavoda Sole Libero, v katerem poteka naraven način šolanja, ki vključuje
ogromno izkustvenega in individualnega učenja ter doživljajskega spoznavanja sveta v
prepletu, tako v notranjem okolju, notranji učilnici kot tudi v zunanjem okolju, v naši naravni,
gozdni učilnici. Otroci so na ta način v stiku z naravo, posledično pa s tem tudi v stiku s
samim seboj. S tem bi povezala slednji citat: »Vse v naravi nas stalno spodbuja, da smo to,
kar smo.« – Gretel Ehrlich
Skupaj z otroki bomo v Sole Liberu gradili na povezanosti z naravo, drug z drugim in čim
širšemu spektru pridobivanju znanja z raznolikih področij. Osebno sem naklonjena ljubezni
do petja, plesa, pohodništva, smučanja, vrtnarjenja, živali, raziskovanja zdrave prehrane in
vseživljenjske osebnostne rasti. S svojimi izkušnjami in znanjem bom skozi delovanje
otrokom skušala pripomoči k širitvi njihovih individualnih obzorij, da bodo tudi sami tekom
svojega razvoja začutili moč in vrednost raziskovanja in bosta njihova zvedavost in
radovednost vselej podprta z roko v roki.
Večkrat se vprašam, kaj je ključno, da otrokom v času odraščanja, izobraževanja nudim in jih
naučim. In vedno znova pridem do istega odgovora. Zelo pomembno je namreč, da bodo
otroci spontano in nevsiljivo gradili svoj močen notranji steber, ki bo vselej kos izzivom
vsakdana, da bodo znali poskrbeti zase, bodo privzgojili občutek do sočloveka, narave,

skratka vseh živih bitij na našem planetu, saj prav tovrstne stvari rišejo in bogatijo našo
prihodnost.
S tem, ko v Sole Liberu raziskujemo in se učimo prek izkušenj, v naravi, pod svobodnim
soncem, delamo na gradnji stabilne osebnosti in razširjanju dragocenega znanja.
Veselim se skupnega soustvarjanja na skupni izobraževalni poti pod svobodnim soncem.

Open post

MANJ ODPADKOV, VEČ RENOVIRANJA IN KREIRANJA

V mesecu oktobru smo svojo energijo usmerili v naše okoje in problematiko trenutnega okoljskega stanja. Z otroki smo se strinjali, da je trenutno največja problematika količina plastike, ki nas obdaja. Obiskali smo Komunalno podjetje Vrhnika, kjer so za nas pripravili odlično predavanje in predstavitev KPV. Ugotovili smo, da se veliko plastike reciklira, da pa je kljub temu plastike ogromno in da je pomembno, da jo uporabljamo čim manj, saj najdemo majhne dele plastike že vsepovsod, kar je skrb vzbujajoče. Zato smo se odločili, da si sami izdelamo čistila in za shranjevanje čistil porabimo staro embalažo. Ogledali smo si tudi sprejemni center za trgovinico Depo in si odšli ogledati prodajni prostor Depoja, ki je vse zelo očaral. Poleg točilnice čistil so bili otroci navdušeni nad količino igrač in knjig, ki imajo možnost drugega doma in ne končajo v smeteh, saj so vsi izdelki v trgovinici prav čudoviti in uporabni. Obiskali smo tudi restavratorko in umetnico Pavlinko, ki ustvarja v Vintage art kotičku in nas je popeljala čez postopek umetniške renovacije, ki jo je kar se da približala otrokom z izjemno izkustveno delavnico. Odločili smo se, da si tudi sami želimo renovirati pohištvo in v sodelovanju s KPV smo pri njih prevzeli nekaj pohištva, ki ga sedaj skrbno brusimo, barvamo, okrašujemo s servetno tehniko in bo kmalu narejeno za ponovno uporabo. Notranja motivacija otrok ob samostojnih projektih, s katerim pomagajo okolju in se hkrati učijo veščin za življenje, je nepopisna. Žeimo, da se otroci zavedajo, da ni potrebno vsega zavreči, ko postane malce obrabljeno, da ni vedno potrebno iti v trgovine, kjer prodajajo nove izdelke po igrače, oblačila, čajni servis, športno opremo ipd. Veliko lahko kupimo iz druge roke, veliko lahko sami ustvarimo. V svetu, kjer imamo velikokrat občutek, da je materialnega veliko preveč in tistega duhovnega oz. srčnega premalo, jim želimo pokazati, da se s spoštljivim odnosom do materialnega zmanjša potreba po več.

Open post

SOLE LIBERO IZKUSTVENI TEDEN V NARAVI

V mesecu septembru smo doživeli napozaben teden na Pokljuki, kjer smo na pohodih raziskovali in izkušali Triglavski narodni park v vsej njegovi lepoti. Mahnili smo jo na Blejsko kočo, Galetovec ter Konjščico. V oktobru se bomo podali še na Mrežice, da uzremo zlate macesne in se lotimo še zahtevnejšega pohoda, saj smo pridobili že kar nekaj pohodnih izkušenj. Z otroki smo začeli izdelovati Pustolovsko knjigo Slovenije, v katero beležimo vse naše pustolovščine in poleg tega še medpredmetno povezujemo različna področja. Vsak izmed otrok ima svojo knjigo v katero beleži svoja izkustva. Izkustveni teden je bil namenjen povezovanju skupine in skupaj smo ustvarjali nepozabne spomine. Zagodli so nam jo tudi škratje, ki so nam na nočnem pohodu pripravili presenečenje, otroci so si zaželeli tudi plesnega večera in teden je bil hitro pri koncu. Veselimo se leta, ki je pred nami in bo zagotovo pustolovsko obarvan.

Open post

ORODJARSKI DNEVI POD SVOBODNIM SONCEM

Zavod Sole Libero ponuja alternativno obliko izobraževanja za šolske otroke, ki imajo sicer status šolanja na domu in obiskujejo naš program, kjer  preko raznolikih izkustev in z gibanjem predelujejo javni učni načrtv gozdni raziskovalnici, na izletih itd.

Otroci med šolskim letom tudi aktivno sodelujejo pri orodjarskih dejavnostih. V sodelovanju s pedagogom Petrom Gantarjem so si otroci zadali projekt grajenja še ene lesene hiše v naši gozdni učilnici, v katere spravljamo šolske pripomočke, orodja ipd. Hišo smo sestavili iz odpadnega lesa, natančneje iz desk rabljenih palet. Prav tako otroci redno skrbijo za polno skladovnico polen, ki jih v naši gozdni učilnici več kot potrebujemo za pripravo ognja. Prenavljali in osvežili smo tudi štore, ki nam v gozdu služijo kot šolski stoli. Otroci so se na tak način izkustveno in pobližje spoznali z različnimi vrstami orodij. Govorili smo tudi o varnosti pri delu, da bi otroci res ozavestili primerno uporabo orodja. 

Vsakodnevno gibanje otrok ter preživljanje časa v gozdu

Otrok, ki je vsakodnevno v gibanju, se uči preko gibanja in je vsak dan več ur v gozdu, je predihan otrok, željan novih znanj in spoznanj. Za življenje je izjemnega pomena ravnovesje in tako tudi otroci, ki obiskujejo Sole Libero, poleg velikega deleža gibanja redno vzpostavljajo ravnovesje z umirjenim, fokusiranim, sedečim delom in usmerjanjem vase, v svojo notranjost. Marsikdo zmore že dolgotrajno pozornost notranjega zrenja in iz dneva v dan otroci bolj odprto opisujejo občutke, misli in slike, ki jih v času umirjanja doživijo. Otroci, tudi ko so doma, hlepijo po gibanju ter aktivnemu preživljanju prostega časa, saj je to postalo njihov vsakdan. Otrok, ki odraste v stiku z naravo, bo z naravo za vedno ostal povezan. Globina, ki ti jo da vsakodnevno preživljanje časa v gozdu, pisanje in računanje ob spremstvu ptičjega petja in šumenja listov dreves, visenje v viseči mreži in opazovanje gozdnega neba … vse to so stvari, ki ti napolnijo dušo tako, da je noben ekran dolgoročno ne more nadomestiti. Komaj čakamo na ponovno snidenje v gozdičku.

Izkušanje jeseni prek izkustvenih delavnic ter urjenje ročnih spretnosti

S polno paro in navdušenjem izkušamo jesen v vsej njeni barvitosti. Ob pohodu v Star maln smo imeli kar tri izkustvene delavnice. Merili smo v naravi in spoznavali merske enote za merjenje razdalje (kar tudi redno počnemo v našem programu, ko imamo na sporedu orodjarstvo).
V naravi smo tehtali maso predmetov, ki nas obdajajo, in spoznavali ter primerjali merske enote pri tehtanju (tudi med kuhanjem se večkrat lotimo tehtanja, predvsem kadar pečemo pecivo po receptu). Za zaključek pa smo še prelivali in se spoznavali z merskimi enotami za merjenje tekočin in prostornine. Ugotovili smo, koliko tehta liter kocka ter da je v valju, ki meri 1000 ml, enaka količina vode kot v na videz manjši liter kocki. Otroci so ob liter kocki spoznali tudi izraz kubični decimeter.

  Ker naš program obiskujejo otroci različnih starosti, se otroci redno urijo v mentorstvu, veliko otrok pripravi predstavitve svojih strasti za ostale otroke, nekateri prinesejo svoje znanstvene izume, drugi specialitete, ki jih skuhajo ali spečejo doma, in nas pogostijo s svojim presenečenjem. Velikpoudarek dajemo tudi na usklajevanje medosebnih odnosov. Otroka podpiramo na njegovih močnih področjih ter krepimo otrokova šibka področja.

V naši gozdni učilnici se ob ognjišču redno grejemo in zato smo se lotili priprave skladovnice, da nas zima ne prehiti. Redno tudi pletemo in se ob tej priliki zahvaljujemo babici z bogatimi pedagoškimi izkušnjami, Heleni Kern, ki je letos s svojimi veščinami pletenja med otroke vnesla pravi novi modni hit ter ročno spretnost, ki jih bo spremljala celo življenje.

Open post

POGREŠAMO GOZDIČEK- šolanje na daljavo

Kljub nekoliko nenavadnemu času in svojevrstnim izzivom, letošnja pomlad  in naše sodelovanje z našimi učenci, učenkami ter njihovimi starši, za enkrat poteka bolj na daljavo. Ob podpori sodobne tehnologije lahko vsak v svojem ritmu usvaja učno snov. Učno gradivo si pošiljamo preko navadne in elektronske pošte, dnevno se srečujemo tudi preko video klicev, tako da naše sodelovanje in napredek lahko ves čas nemoteno rasteta in da lahko ohranjamo osebni stik kolikor se le da.

Ker se letne obveznosti bližajo (končni izpiti šolarjev na domu) in s tem tudi novo šolsko leto 2020/2021, ta čas še prav posebej namenjamo poglobljenemu utrjevanju učne snovi (ena izmed prednosti našega načina šolanja je tudi v tem, da se pri učencih od 1. do 3.razreda preverjata le matematika in slovenščina in pri učencih od 4. do 6. razreda poleg slovenskega jezika in matematike  še angleški jezik) . Preostali čas namenjamo planiranju naslednjega izkustvenega šolskega leta, vmes urejamo tudi  gozdno okolico, naši gozdni učilnici ter prostor za šolska druženja ob odprtem ognjišču. Zaradi tega posebnega časa, v katerem smo se znašli, pa v našem gozdičku bolj kot otroška igra in smeh odmevata ptičje petje in pospešena rast spomladanskega cvetja …

V prihajajočem šolskem letu bomo ponovno velik poudarek dajali izkustvenemu medpredmetnemu povezovanju, učenju za življenje, ki vključuje tudi kuhanje, pospravljanje, šivanje, izdelavo osnovne kozmetike in čistil, vrtnarjenje in še kaj. Skrb za okolje in vsakodnevno bivanje v naravi ostajata še naprej naša prioriteta.

Novost, ki se je veselimo, je tudi okrepljen strokovni kader, kar pomeni, da bodo učni proces spremljali ves čas do trije pedagogi, poleg tega pa tedensko še nekaj zunanjih sodelavcev.

Sicer pa je pri nas veš čas pestro! Imamo svoje umetniške dni, ko se skozi ples, petje in igranje na glasbila prepletata glasbena in športna umetnost. Naše športne urice poleg obilo časa preživetega v naravi zajemajo tudi plezanje v Plezalnem centru Verd in razgibavanje v Fitnes centru Prava Vadba. Na urniku imamo tudi oblikovanje gline, pletenje, kvačkanje in orodjarske dneve, ko se ob izdelovanju izdelkov iz naravnih materialov učimo rokovanja z različnim orodjem.

Naši šolski dnevi so poleg rednega utrjevanja snovi iz matematike, slovenščine in tujega jezika, polni izkustvenih dogodivščin, s katerimi predelujemo cilje javnega učnega načrta tako, da nam učna snov lahko res zleze pod kožo. Obiskujemo različne muzeje, delamo eksperimente, hodimo na pohode in izlete, obiskujemo gledališke in lutkovne predstave, knjižnico in še kaj.

Za več informacij preglejte našo spletno stran. Po stabilizaciji razmer bomo imeli spet skupinske in individualne dneve odprtih vrat. Lahko nas pokličete na telefonsko številko 031 751 499 ali nam pišete na info@sole-libero.si. Veselimo se srečanja z vami!

Open post

Zimska šola v naravi

Februar je bil za nas prav radodaren in izredno zanimiv mesec, saj smo poleg običajnega izkustvenega urnika preživeli 5-dnevo zimsko šolo v naravi, in to na Pokljuki. V objemu Triglavskega narodnega parka smo spoznavali gorski svet narave pozimi, še posebej pa smo bili športno aktivni, saj smo nadgrajevali znanje smučanja. Tisti, ki so na smuči stopili prvič, so se ob koncu šole v naravi, ob strokovnem vodstvu, že samostojno spuščali po snežnih strminah. Bolj izkušeni smučarji, pa so znanje le še nadgradili tako samostojno kot ob piljenju tehnike s pomočjo smučarskega učitelja in napredek je bil očiten. Sicer pa smo se tudi kepali, sankali in zgradili velikanski iglu, na katerega smo še posebej ponosni.

Čas, ko nismo bili na smučišču, smo preživeli radovedno ob prebiranju zgodb, igranju družabnih iger, iskanju zaklada in plesnih večerih, seveda pa nismo pozabili na redno vajo branja, pisanja in računanja.

Poleg raziskovanja okolice na mnogih sprehodih, smo se podali tudi na nočni pohod, ki je bil zaradi soja nastajajoče lune, obilice snega in čudovitega zavijanja vetra, še posebno lepa izkušnja. Imeli smo si tudi priložnost ogledati, kako poteka umetno zasneževanje smučišča, ki je bilo zaradi tako mile zime nuja.

Imeli smo priložnost opazovati raznolikost vremenskih pojavov, saj so se v času našega bivanja na Pokljuki zvrstili dež, sneg, sonce in veter. Ja, prav ste prebrali – tudi sneg! Snežilo je kar dvakrat, enkrat za vzorec, drugič pa malo bolj.

V času šole v naravi smo še poglobili naše vezi in prijateljstva, si medsebojno pomagali, reševali konflikte in se še bolj spoznali. Doživeli smo veliko izjemnih trenutkov, ki bodo naša srca povezovali za vedno.

Open post

Sole Libero: Vstopili smo v novo leto, leto novih začetkov!

Sole Libero, ki že drugo šolsko leto na Vrhniki ponuja alternativno obliko šolanja osnovnošolskim otrokom in doživljajske dopoldneve za predšolske otroke, vsem bralcem vošči srečno in srčno leto 2020! Skupaj z otroki veselo korakamo v leto 2020 in se z vso odgovornostjo ter navdušenjem dobro pripravljamo, da usvojimo znanje, ki ga predpisuje javni učni načrt. Vodilo našega učenje je, da damo izkustvom prednost pred teorijo, kadar je to le mogoče.

Pomembne aktivnosti v šolskem letu 2019/2020.

Dnevno se uro ali dve učimo, da čim bolje praktično in izkustveno sledimo snovi, ki nam jo predpisuje javni učni načrt. Na temo učnega načrta izvedemo mnogo praktičnih poizkusov, da vso snov čim bolje približamo učencem, da se snovi zgolj ne naučijo, temveč da jo tudi razumejo.

Večkrat beremo ob ognju v našem gozdičku, bralne urice pa imamo tudi na naših rednih obiskih Cankarjeve knjižnice Vrhnika. V centru »prečudnega kraja« smo obiskali tudi Cankarjevo hišo Na klancu, kjer smo hodili po stopinjah našega največjega pisatelja Ivana Cankarja.

Športno smo aktivni v Plezalnem centru Verd, v trening centru Prava Vadba, na okoliških igriščih ter v naravi, na vrhniških ribnikih, Trojici, Starem malnu,… saj smo imeli že kar nekaj pohodniških izletov. Enkrat tedensko obiskujemo tudi karate. Veliko se gibljemo tudi v našem gozdičku, kjer telovadimo, ustvarjamo in si včasih nad ognjem pripravimo tudi zdravo malico.

Za nami je tudi tridnevna jesenska šola v naravi, ki smo jo razgibano preživeli na Planini nad Vrhniko. Večdnevno preživljanje časa v naravi nam je omogočilo več prvoosebnega opazovanja in čutenja narave ter vedno navdušujočega spreminjanja letnih časov, več stika s seboj in skupino.

Večkrat poslušamo raznoliko glasbo, s katero si razširjamo nova obzorja ter igramo na glasbene inštrumente in se učimo novih pesmi. Velik poudarek dajemo pristni in domiselni glasbi, ki je ni moč veliko slišati na radijskih in televizijskih valovih.

Učenci dnevno sami poskrbijo za pripravo malice, pospravljanje učilnice, garderobe, kuhinje, skrb za posodo, čistočo in še kaj. Večkrat mesečno si otroci sami načrtujejo jedilnik in si skuhajo kosilo.

V Lutkovnem gledališču Ljubljana smo si ogledali tudi pravljico Sapramiška, ki nas je popeljala v prečudovit svet živali, nato pa še laponsko pripovedko Tjulenj, ki nas je z igro podob in zvokov popeljala v magični svet belih in zasneženih pokrajin. Obiskali smo tudi Hišo eksperimentov, in še ogromno stvari, o katerih ste si lahko več prebrali v prejšnjih številkah časopisa.

V mesecu decembru smo tudi prespali v šoli, kjer smo se veliko pogovarjali, se igrali, raziskovali okolico in si pripravili okusno večerjo ter pogostitev za starše za naslednji dan. Otroci so si v učilnici postavili šotor in pripravili ležišča, na katerih so potem spali. Pred odhodom domov smo pripravili še zaključek za starše, kjer je vsak posameznik lahko zablestel na svojem močnem področju.

Napovedi za 2020

V mesecu februarju se nam obeta tedenska zimska šola v naravi, kjer bomo smučali pod strokovnim vodstvom, se sankali, igrali ter gradili na snegu.

V mesecu marcu pa bomo ponovno imeli Dan odprtih vrat, kjer boste izvedeli vse podrobnosti o naslednjem šolskem letu, ki prihaja.

Vse zainteresirane za naš program sprejemamo že sedaj na individualne pogovore ter otroke na obiske našega programa.

Open post

Izkustveno učenje o sebi

Mesec november smo preživeli ob raziskovanju naših teles. Obravnavanja smo se lotili celostno in izkustveno. Najprej smo v teoriji spoznali naša čutila s katerimi zaznavamo svet.  Čutila smo prebudili z glasbeno delavnico, ki jo je za nas pripravil Urban Brenčič. Nadaljevali smo z ozaveščanjem čutil preko čutne čajanke, čutne malice in zaznavanja zvokov v gozdičku. V teoriji smo se seznanili z zgradbo in delovanjem našega telesa. Obiskali smo fizioterapevta Dormiš Mateja, ki nam je predstavil svoje delo. Prisotni smo bili na rehabilitaciji osebe, ki se po poškodbi ponovno uči hoditi, kar je bilo za vse nas globoko čustveno izkustvo. Preko računalniškega programa smo si ogledali naše telo tudi od znotraj, kar je bilo izjemno zanimivo. Ko smo se pogovarjali o dihanju, smo poleg teorije ozavestili naš dih v Joga studiu TaaBu, ki ga vodi Tanja Pokec. Za nas je pripravila jogo, kjer smo ozaveščali svoj dih, naučeno smo še stopnjevali z meditacijo v gozdičku. O pomembnosti pravilnega gibanja nas je podučila Tadeja Prašnikar iz Lepota Giba- Feldenkrais s Tadejo, ki nam je predstavila metodo Feldenkrais in pravilno gibanje našega telesa preko zabavne telovadbe. Naučeno o telesu smo utrjevali še z rednim gibanjem v naravi ter v telovadnici Prave Vadbe.

Mesec pa smo zaključili z lutkovno predstavo v Ljubljani in obiskom Hiše eksperimentov, kjer smo napenjali možgane ob razumevanju eksperimentov.

Pester mesec, ni kaj. V december stopamo umirjeno, z usmerjenim pogledom vase in poglobljenim druženjem. Prespali bomo v šoli in pripravili prijeten zaključek za starše.

Vsem želimo vse dobro v prihajajočem letu ter predvsem mir v sebi.

Posts navigation

1 2 3
Scroll to top